Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
25 вересня 2015 року в апеляційному суді Харківської області відбулась конференція за темою: «Оцінка якості діяльності судів Харківської області за методикою карток громадянського звітування».
На конференції були презентовані результати проекту «Опитування громадян щодо їх задоволення якістю функціонування судів у Харківській області з використанням карток громадського звітування».
Керівником проекту та експертом Інституту прикладних гуманітарних досліджень Підкурковою І. було повідомлено, що у березні-червні 2015 року групою спеціально підготовлених інтерв’юерів було здійснено опитування в середньому по 70 респондентів - відвідувачів адміністративних судів та судів загальної юрисдикції Харківської області, зокрема відвідувачів Червонозаводського районного суду м. Харкова, тобто загалом було опитано 3123 респондентів. Опитування проводилося безпосередньо в приміщенні суду шляхом індивідуального особистого інтерв’ю.
В ході опитування інтерв’юерів іноді фіксувалися відмови від інтерв’ю. Серед головних причин: небажання висловлювати незнайомцю-інтерв’юеру свою думку: через те, що респондент не був відвідувачем суду; раніше цих респондентів уже опитували; відсутність часу на інтерв’ю; побоювання впливу результатів інтерв’ю на проходження судової справи. Разом з тим, зі слів експерта, більшість респондентів поставилися до опитування толерантно, з великим інтересом і відповідальністю.
Більшість опитаних - чоловіки (52,9%). Найбільш представлені респонденти з вищою освітою (56,7%), з яких 26,9% мають вищу юридичну освіту.
76,0% респондентів представляють в суді особисто себе, 20,2% - інтереси інших осіб. Для 39,4% опитаних - це перший судовий процес, 2-5 разів були учасниками процесу 37,5% респондентів, 23,1% - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше. Найбільша частка відвідувачів (54,8%) - учасники цивільного процесу, 42,3% - учасники кримінального процесу, 1,0% - учасники адміністративного процесу, 1,9% - учасники справ про адміністративні правопорушення. У 40,4% респондентів розгляд справи ще не розпочався, у 41,3% - справа знаходиться на стадії розгляду, у 18,3% - розгляд справи завершено.
Лише третина опитаних є цілком обізнаними з роботою суду, ще 52,0% - загалом обізнані, 16,7% - майже не обізнані і лише 1,0% відзначили, що зовсім нічого не знають про роботу суду та суддів.
Переважна більшість респондентів (78,5%) в цілому оцінили якість роботи Червонозаводського районного суду м. Харкова на «добре» або «відмінно», 13,7% - на «задовільно» і лише 7,8% - на «погано» або «дуже погано». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 3,9 бали.
Середні оцінки роботи суду за основними вимірами (складовими) якості представлено в таблиці:
Таким чином, на думку опитуваних респондентів в Червонозаводському районному суді м. Харкова найкраще забезпечуються показники сприйнятгя роботи суддів (дотримання, суддями процедури розгляду справи, надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію, належна підготовка до справи, коректність, доброзичливість, ввічливість).
Найгірше зі слів респондентів в суді забезпечуються показники доступності суду й повноти та ясності інформації, що пов’язано з: незручностями діставання до будівлі суду громадським транспортом (26,0% негативних відповідей), незручністю паркування автомобілів відвідувачів (41,7% негативних відповідей), проблемою безперешкодного потрапляння до приміщення суду людей з обмеженими можливостями (52,1% негативних відповідей).
Серед зауважень щодо доступності суду відвідувачі Червонозаводського районного суду м. Харкова зазначили зокрема такі: «зробити пандуси як на вході, так і в приміщенні суду», «оновити контрольно-пропускну систему», «розширити місця для паркування».
Отже, керівництвом суду результати опитування по Червонозаводському районному суді м. Харкова були прийняті до уваги та будуть враховуватись у подальшій роботі суду в цілому.