flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян за 2016 рік

31 січня 2017, 10:05

АНАЛІЗ РОЗГЛЯДУ ЧЕРВОНОЗАВОДСЬКИМ РАЙОННИМ СУДОМ м. ХАРКОВА

ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН ЗА 2016 РІК

            З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення із зауваженнями та пропозиціями, що стосуються діяльності суду, заявами або клопотаннями, щодо реалізації своїх прав та законних інтересів та скаргою про їх порушення, а також здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володіння суду, судом приймаються на облік та розглядаються звернення громадян (заяви, скарги, пропозиції) та запити на інформацію.

            Організація роботи зі зверненнями громадян в Червонозаводському районному суді м. Харкова здійснюється відповідно до вимог встановлених Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

Діловодство за пропозиціями, заявами, скаргами та запитами про отримання публічної інформації ведеться окремо від інших видів діловодства з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої  постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.0

            Відомості по кожному зверненню громадян, які надійшли до суду, заносяться до алфавітного покажчика (№ за номенклатурою 09-03), журналу звернень громадян (№ за номенклатурою 09-06) та заводиться «контрольна картка завдання» в автоматизованій системі документообігу суду. Після реєстрації звернення, відповідальної особою проводиться візування документа, після чого Голова суду встановлює особисту резолюцію та термін виконання документа.

            З метою оперативного розв’язання порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання таких порушень у майбутньому особою, відповідальною за ведення діловодства із зверненнями громадян та їх перевіркою, забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян, зміст окремих звернень доводиться до відома Голови суду та керівника апарату суду для висвітлення та прийняття до уваги працівниками суду на оперативних нарадах. В деяких випадках, в межах повноважень Голови суду, зміст звернень доводиться до відома суддів.

            При перевірці звернень громадян здійснюється всебічне, об’єктивне та повне з’ясування обставин викладених у зверненнях, відповіді надаються з дотриманням термінів, визначених Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про доступ до публічної інформації».

          Відповідно до Закону України «Про звернення громадян», судом розглядаються наступні категорії звернень:

            –  пропозиції;

–  заяви;

–  скарги.

Також, відповідно до  Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», судом розглянуто 88 інформаційних запитів що у порівнянні з попереднім звітнім періодом більше на 37  та 31 адвокатський запит, що у порівнянні з попереднім звітнім періодом більше на 23 (№ за номенклатурою 09-08).

            За 2016 рік в провадження  Червонозаводського  районного  суду  м. Харкова надійшло – 396 звернень громадян, що у порівнянні з попереднім аналогічним звітним періодом 2015 року менше на 33 звернення. Залишок з минулого періоду склав 9 звернень, тобто всього перебувало на розгляді 405 звернень, у тому числі 374 заяв та 31 скарга. При цьому від громадян надійшло – 357 звернень, від вищих органів влади та народних депутатів – 0 звернень, від юридичних осіб – 48 звернень.

            Статистичні дані щодо розгляду звернень громадян за 2016 рік у порівнянні з аналогічним звітним періодом 2015 року, наведені в таблиці №1.

Таблиця № 1

 

Періоди звітності

Залишок звернень на початок звітного періоду

Надійшло звернень за звітній період

Усього

У тому числі

Звернення, що надійшли від

(з гр. 3)

Строки розгляду звернень

(з гр. 3)

Залишок нерозглянутих звернень

(з гр. 3)

 

 

 

 

 

Заяв, пропозицій

Скарг

Громадян

Народних депутатів

Вищих органів влади

Юридичних осіб

Інших осіб

Усього розглянуто звернень

У тому числі

 

Усього

З них повторних

 

До 5 діб

До 15 діб

До 30 діб

До 45 діб

більше 45 діб

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

 

 

 

 

Попередній аналогічний звітний період

 

2

429

431

387

44

-

387

-

-

44

-

422

173

215

34

-

-

9

 

Звітний період

9

396

405

374

31

-

357

-

-

48

-

386

79

223

84

-

-

19

 

        

Вказані звернення були розглянуті в наступні терміни:

– до 5 днів – 79 звернень, що у порівнянні з першим півріччям попереднього року менше на 94 звернень;

– до 15 днів – 223 звернення, що у порівнянні з першим півріччям попереднього року більше на 8 звернень;

– до 30 днів – 84 звернення, що у порівнянні з першим півріччям попереднього року більше на 50 звернень;

– до 45 днів та більш 45 днів – звернення не розглядались, що збігається з показниками аналогічного періоду попереднього року.

 

За результатами розгляду звернень громадян, судом надано відповіді на 386 звернення.

 

Статистичні дані щодо кількості скарг та їх категорій за 2016 рік у порівнянні з аналогічним звітним періодом 2015 року, наведені в таблиці №2.

Таблиця № 2

 

Звітні періоди

Скарги на процесуальні дії суддів

Скарги на поведінку працівників суду

Скарги на організацію роботи суду

Інше

Всього

У т.ч. на тяганину з розгляду справ

Всього

У т.ч. суддів

Попередній аналогічний звітний період

21

6

8

-

15

-

Звітний період

16

4

2

 -

13

-

 

За 2016 рік до Червонозаводського районного  суду м. Харкова надійшло:

 

Скарг на дії суддів –  16, з них на тяганину з розгляду справ – 4, а саме:

        на дії судді Прошутя І.Д. -  6 скарг

        на дії судді Єжова В.А. – 2 скарги

        на дії судді  Журавель В.А. – 1 скарга  

        на дії судді  Блага І.С. – 1 скарга 

        на дії судді Міндарьової М.Ю. – 3 скарги 

        на дії судді Шуліка Ю.В. – 1 скарга 

        на дії судді Корекян Н.Р. – 2 скарги 

 

Скарг на організацію роботи суду – 13, на поведінку працівників суду – 2.

 

Заходи,  які вживались судом з метою усунення недоліків в роботі за 2016 рік

 

            Головою суду постійно проводяться оперативні наради суддів з питань можливих порушень вимог законодавства та з інших питань.

            Голова суду постійно організує збори суддів на яких обговорюються процесуальні питання здійснення судочинства, організаційні питання роботи суду, суддів та інші питань.

            Керівником апарату суду постійно проводяться оперативні наради на яких обговорюються питання складення статистичних звітів, обговорення наказів ТУДСА в Харківській області або інших установ, організацій та з інших питань.

            Керівником апарату суду постійно проводяться заняття з секретарями судових засідань та помічниками суддів, щодо основних аспектів роботи у судовій статистичній комп’ютерній програмі «Д-3», обговорюються проблемні питання та шляхи їх вирішення, обговорюються питання внутрішнього трудового розпорядку, правил поведінки державного службовці та з інших питань.

            Головою суду встановлено графік здійснення канцеляріями суду прийомів громадян, у відповідності до якого, канцелярії суду здійснюють прийом у вівторок з 9–00 год.  до 11–00 год.,  та четвер з  16–00 год. до 18–00 год. В цей період часу громадяни мають право отримувати копії судових рішень, виконавчі листи по справах та ін.

            Матеріали справи видаються на вимогу сторони у справі та документів, підтверджуючих особу громадянина. Під час ознайомлення з матеріалами справи обов’язково присутній працівник апарату суду (секретар судового засідання, помічник судді або секретар канцелярії).

            Головою суду затверджено відповідний індивідуальний план роботи суду на поточний 2017 рік для кожного працівника суду.

            Голова суду контролює діяльність апарату суду.

            Розгляд справ по яким підсудні утримуються під вартою перебувають на особистому контролі Голови суду.

            Головою суду здійснюється особистий прийом громадян кожний перший та третій вівторок місяці з 9:00 до 11:00 год, кожний перший та третій четвер місяця з 16:00 до 18:00 год.

            Особа, яка відповідальна за розгляд звернень громадян (консультант суду Золотухіна О.О., судовий розпорядник Мовчан М.В.), також здійснює прийом громадян та веде консультативну роботу з роз’яснення громадянам положень чинного законодавства, Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах та інших нормативно-правових актів України. Графік прийому встановлений наступний: понеділок з 16-00 год. до 18-00 год., п’ятниця з 09-00 год. до 11-00 год.     

           

Висновки:

 

Робота суду із зверненнями громадян є відображенням судової діяльності  у частині вирішення цивільно-правових суперечок, розгляду кримінальних та адміністративних справ. Здебільшого, відповіді на звернення громадян та юридичних осіб мають інформаційний характер, але,  поряд з цим, за рядом скарг на порушення строків розгляду справ, етики поведінки суддів та працівників апарату суду проводяться службові розслідування та перевірки, про результати яких направляється письмова інформація заявникам. Даний метод роботи є найбільш дієвим та продуктивним, оскільки заявники та автори скарг отримують інформацію в повному обсязі, що виключає повторні звернення до суду з поставленими раніше питаннями.   

У сучасних умовах до числа найважливіших, пріоритетних напрямків діяльності держави слід віднести забезпечення й охорону прав і свобод людини й громадянина, відпрацювання та втілення в життя відповідних правових форм і механізмів. Право на звернення  до державних органів являє собою одне з найважливіших, фундаментальних прав людини й громадянина, закріплених Конституцією України та іншими законами.

Вирішення скарг та заяв громадян і юридичних осіб є однією із сторін демократичності судової системи, яка підтверджує служіння суду законам України в ім’я захисту прав та інтересів народу України.

 

Голова

Червонозаводського районного

суду м. Харкова                                                                                                                                                                         І.М. Шелест

 

 

Вик. Мовчан М.В.

т. 732-73-35